top of page
Szerző képeTakarító Szolgálat Bubblify

Kit merjünk az irodánkba beengedni irodatakarítás céljából

Mivel az irodatakarítás ütemezés általában munkaidőn kívül történik, ezért a takarítóknak szükséges biztosítani az önálló bejutást a területre (kivéve ha van portaszolgálat vagy munkaidőben van a takarítás). Az iroda viszont az ott dolgozók második otthona, ahol nem csak személyes tárgyaik vannak, hanem nagyértékű berendezések és bizalmas dokumentációk is. Az alábbiakban összeszedtük, mire érdemes figyelni a bizalmi kapcsolat kialakításánál.

megbízható irodatakarítás

Miért jó, ha munkaidőn kívül kerül sor a takarításra?


Az irodtakarítás általában a munkaidőn túli idősávra van ütemezve, hétköznapokon délután 18:00 órától vagy a hétvégéken. Ez kézenfekvő megoldás, hiszen amellett, hogy a munkavégzéssel nem zavarja a takarító a dolgozókat, alaposabb munkát is tud végezni, hiszen a már elkészült területek tiszták maradnak, és a különböző felületekhez is szabadon hozzáférhet. Nincs annál jobb élmény a kedves ügyfelek számára, mint amikor másnap reggel friss irodába érkeznek, ahol jó illat van, és a reggeli munkahelyi kávé is megfelelő hangulatban telik. A munkaidőben történő irodatakarítás során a takarítóknak egyeztetni kellene a helyi dolgozókkal, hogy hozzáférjenek pl. az asztal, szék és montorfelületekhez, az irodai konyhában nem feltétlen lenne ideje a csaptelepek teljeskörű vízkőtlenítésére a használatba vétel miatt, és összeségében sem tudna olyan hatékony lenni, mint amikor kevesen vannak vagy ha nincs senki a területen.


Éppen ezért optimális megoldás az irodatakarítás munkaidőn túli kivitelezése, ami viszont egyfajta bizalmi kapcsolat, hiszen személyes tárgyak, értékek, berendezések és bizalmas adatok, papírok is a területen vannak, éppen ezért teljesen érthetőek a kedves ügyfelek elsőkörös aggályai. Vannak azonban olyan szempontok, amiből könnyedén kiderülnek egy takarító cég megbízhatóságai indexei.


irodtakarítás budapest

Honnan tudjuk, hogy egy takarító cég megbízható-e?


Referenciák

Az első és legkézenfekvőbb dolog a referenciák ellenőrzése, ami nem csak egy weboldalon feltüntetett cégnevek olvasgatásából áll, hanem érdemes leellenőrizni azok hitelességét is. Nyugodtan kérjünk be a cégtől leinformálható referenciát, ahol megtudják erősíteni az adott cég megbízhatóságát. Alapvetőleg a takarító cég hozzáállása ehhez a kéréshez is jó tapasztalás lehet, sok mindent elárul mennyire együttműködő a referenciák kiadását illetően.


Cégadatok

Nézzük meg, mióta működik a cég az adott területen, és ehhez képest mennyi referenciával rendelkezik, esetleg vannak-e online értékelések, vélemények a szolgáltatásról. Egy olyan takarító cég amely nem megbízható, bizonyára nem működhet éveken át.


Arcok a cég mögött

Fontos ellenőrizni, hogy társíthatók-e létező arcok, emberek a tevékenységhez, és hogy pontosan kik állnak a cég mögött. Ha folyamatosan stock fotókkal vagy csak márkanevekkel találkozunk a weboldalon vagy az email aláírásban az bizony aggodalomra adhat okot, ugyanúgy mintha csak monogrammok, rövidített neveket látunk.


Nyugodtan ellenőrizzük a kiírt neveket akár a social media felületeken, tudjuk meg, hogy létező személyekről van-e szó. Aki leinformálható és nem zárkózik el, az valószínű a felelősségre vonástól sem tart, hiszen megfelelő munkát végeznek és nincs rá szükség.

Kommunikáció

Még mielőtt megrendeljük a szolgáltatást, nem árt levonni következtetéseket abból, mennyire elérhető az adott cég, illetve milyen minőségű a kommunikációja. Gyorsan reagál, minden kérdésre választ ad, vagy nehezen elérhető és csak az eladásra koncentrál.


Biztosítások & Minősítések

Megbízhatóságról árulkodik, ha egy takarító cég erőforrásokat áldoz annak érdekében, hogy megszerezzen egy minősítést (ISO) vagy rendelkezzen felelősség biztosítással. Ezt azt jelenti, hogy ha bármi történne a cég kész felelősséget vállalni.


Titoktartási megállapodás

Fontos, hogy szerződéskor kötelezzük a takarító céget titoktartási megállapodás kötésére. Ennek ki kell terjednie arra, hogy a cégnél látott/hallott információkat bizalmasan kezeli, azt harmadik fél számár nem adhatja át (pl. egy filmstúdió esetében különösen fontos), valamint arra is, hogy a bejutáshoz kapott információkat, kulcsokat bizalmasan kezeli.


Riasztó berendezés használata

Egyes területek komplex biztonsági rendszerrel vannak ellátva, amelynek a használatát a takarító cégnek meg kell tanulnia, máskülönben várhatjuk a biztonsági szolgálat telefonját a nem megfelelő riasztás miatt. Egy kompetens cégnek ezeket az információkat megfelelően kell kezelnie, és azokat rendeltetés szerűen kell tudnia alkalmazni a be és kiriasztáskor is.

Összeségében ezek a szempontok segíthetnek előzetesen megítélni egy takarító cég megbízhatóságát, de ha kétségeink vannak nyugodtan tegyünk fel kérdéseket az adott cég kapcsolattartójának telefonon vagy írásban.


Ügyezetőnk gondolatai:

"Jelenleg több mint 30 cég, nagyértékű berendezésekkel és árukészlettel ellátott területeinek kulcsait, riasztó kódjait és beléptető kártyáit őrizzük megbízhatóan és problémamentesen évek óta felelősségbiztosítással, ügyvédi irodáktól a mérnökirodákon át közismert üzlethelyiségekig. Ha van takarító cég a piacon amely megbízható (és nem egyéni vállalkozás), akkor biztosíthatom a kedves érdeklődőket, hogy azok mi vagyunk. :) Cégként meghatározott policy-val rendelkezünk a kulcsok és mágneskártyák kezeléséről és tárolásáról, leinformálhatóak vagyunk, szerződést és kulcs átadás-átvételit írunk. Kérésre az ügyfeleinkkel előzetesen egyeztetve szívesen tudok küldeni leinformálható referenciát is.

Kollégáink a heti 1-2 alkalmas néhány órás munkavégzést mellékállásban vállalják, tehát van mellette egy főállásuk, ezért munkaidőben nem rugalmasak. Ez a modell teszi lehetővé, hogy értelmes, erkölcsi bizonyítvánnyal és esetenként egyetemi végzettséggel rendelkező, megbízható emberekkel dolgozunk együtt.

Kollégáinknak szoktunk hagyni mozgásteret a takarítási feladatok elvégzéséhez hogy jobban az életükhöz tudják tervezni a munkálatokat, ezért munkaidőn kívül dolgozunk általában. Mivel az, hogy pontosan mikor érkezik a területre sok esetben változik (gyerekekért kell menni edzésre, jön a mama szombaton, stb.), ezért ha kap kulcsot a kollégánk vagy beengedi a portaszolgálat így nem kell mindig egyeztetni és zavarni a kedves ügyfeleinket a bejutás kapcsán.

A második kulcsot egyébként vészhelyzet (kizárja magát a kolléga pl.), helyettesítés és helyszíni ellenőrzés céljából szoktuk telephelyünkön, páncélszekrényben elzárva tartani. A minőség fenntartása érdekében véletlenszerű ellenőrzéseket szoktunk tartani a területeken.


Tudjuk, hogy a takarítás egyfajta bizalmi kapcsolat, de biztosíthatom a kedves érdeklődőket, hogy a kezdeti aggályok 1-2 hét munkavgézés elteltével teljesen megszűnnek."


irodatakarítás

Perge Gábor Ügyvezető



Comments


bottom of page